Sidor

lördag 15 januari 2011

Lätt sliten...

...känner jag mig denna lördagsförmiddag. Många anledningar till det tror jag. Kan inte minnas om jag någonsin har tränat mer än 14 dagar i sträck...nej det har faktiskt inte inträffat! Det är i alla fall en helt annan typ av "slitenhetskänsla" än vad jag tidigare upplevt. Det går inte att jämföra känslan av den fysiska slitenheten med den mentala varianten. Det jag upplever nu är trots allt en ganska skön känsla av att ha tagit i och en lätt träningsvärk är kvittot på det  :-). Testade en för mig ny benövning på gymet vid konferensanläggningen och den "maskinen" finns även på "hemmagymet" där jag var igår. Upptäckte alltså i samband med detta ytterligare några nya muskelgrupper hag tidigare varit ovetande om :-).

Läste någonstans på Jarkkos blogg att man skulle sova gott under januariutmaningen. Det kan jag verkligen skriva under att jag gör. De två senaste kvällarna har jag lagt mig i sängen och sedan har det kännts som någon klubbat mig till sömn :-). Den morgonpigghet som jag hade innan jul är som bortblåst. Kan helt klart vara en kombination av flera faktorer. Julledigheten gjorde att jag kom ner i varv och dygnet förskjöts en del och det nya träningsprogrammets inverkan. Hur som helst känns det bra att kunna sova ordentligt eftersom vila och sömn är otroligt viktigt för att kroppen ska kunna återhämta sig.

Skrev igår att jag måste hejda mig lite och öka på kaloriintaget. Jag riskerar att annars hamna en bit under min målvikt jag satte upp när jag började på Itrim och känner nog att jag är rätt nöjd med vikten nu. Känner även en skillnad i att kroppen börjar bli lite fastare och det är precis vad jag nu är på jakt efter - lite "tuning", bättre flås och ännu mer ork. Januariutmaning fungerar än så länge som en "kick-start" på träningsåret 2011 :-).

Idag blir det skidåkning istället för gym och i kväll ska vi hem till några vänner för en trevlig kväll. Undrar om vi kommer att prata träning något...? Antagligen :-)! Kommer även att njuta av min "fria middag" :-).

Igår blev det en lite halvfri middag utan vägning av maten. Åt en alldeles suverän fiskgryta med recept från itrims kokbok. Jag kan verkligen rekommendera att testa den!

Har lagt till en ny länk till Fitness Magazine här till höger där det finns massor att hämta i form av kunskap och inspiration.

Ha en skön lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar