Sidor

fredag 28 januari 2011

Rysligt glad...

...på gränsen faktiskt till en liten tår i ögonvrån efter att min läkare ringde nu på eftermiddagen. Hon vet vilken omställning jag gjort och ringde så fort provsvaren från imorse var klara. Samtliga mina värden var avsevärt bättre än de var för 16 kilo och ett bedrövligt flås sedan. Alla värden fullt normala! Snacka om positiv feed back och kvitto på att livsstilsomställningsresan är på helt rätt väg :)! Med detta som facit på vad som händer med kroppen när jag äter schysst käk och tränar regelbundet blir det rätt svårt att sluta med det ;). Får ibland lite kommentarer om att jag ska unna mig något och då syftas det på något som inte direkt hör till min nuvarande "kostcirkel". Jag brukar då svara att jag ser min nya kosthållning som något jag unnar mig för att må bra och så känns det verkligen idag - jag unnar mig att må bra :)!

Tyvärr kommer jag inte att unna mig att springa i kväll. Är alltför trött efter dålig sömn i natt. Yngsta dottern kom och väckte mig strax efter tre i natt och var jätteglad eftersom hon tappat en tand som varit lös jättelänge. Sen blev det inte mycket till sömn resten av natten. Hade dessutom lagt mig vid halv ett efter att ha varit på showen Ljust och fräscht på Berns. Den var makalöst bra och jag skrattade så jag fick kramp i halsen och det kan jag inte minnas när jag senast gjorde.

Är också glad för alla som blir peppade av det jag håller på med. Verkar som "suratanten" blivit inspirerad av att bättra på sitt personbästa :). Titta in till henne på http://suratanten.blogs.se/ så hittar du idag bl.a. recept på en fredagsdrink som verkar uppfriskande :).

Ta nu och unna er en riktigt skön helg med allt vad det kan innebära!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar