Sidor

tisdag 4 januari 2011

Snacka om support...

...från familjen när man är mitt uppe i januariutmaningen med #Fustra. I morse bestod födelsedagsbrickan till frukost av ett kokt ägg med ljus i och en dubbel espresso. De vet vad jag vill ha mina tjejer :).

Har varit en ganska körig dag så det var extra skönt att komma iväg till träningen direkt efter jobbet. Fick en present av en god vän idag som jag blev jätteglad över. Han visste vad en kräsen skidåkare behöver - tack :)!

Dagens träning på gymet blev: cardio 2ggr 10 min vilket blev ca 2km på löpbandet. Mellan cardioträningarna blev det core 2ggr 15 reps, bröst 2ggr 15 reps och lår 2ggr 15 reps. Efter sista cardioövningen blev det ytterligare coreövning 4ggr 15 reps, bröst och axlar 4ggr 15 reps och ben 4 ggr 15 reps.

Allt ovan på 50 min så det var inte tal om några pauser mellan övningarna. Maxpuls på 162 och en snittpuls på 126. Snittpulsen motsvarar drygt 70% av maxpulsen så det finns lite mer att göra här...;). Bara att kämpa vidare. Nu dags för kvällens sista Kesointag innan det är dags för ett par kapitel i födelsedagsboken "Hjärnkoll på maten" som är Martin Ingvars uppföljare till "Hjärnkoll på vikten".

Ha en skön kväll! I morgon är det nya tag :)!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Den där boken verkar väldigt intressant. Jag och Johan pratade precis om den häromdagen. Vilken present!

    SvaraRadera
  2. Strengnäsgumman5 januari 2011 kl. 09:15

    Hjärnkollboken verkar spänande

    SvaraRadera
  3. Hej på er. Hann läsa lite igårkväll och den känns som en efterlängtad uppföljare till den första boken "Hjärnkoll på vikten" :).

    Ha en skön dag

    Affe

    SvaraRadera