Sidor

lördag 8 januari 2011

Mycket bättre...

...humör idag och faktiskt ganska mör i kroppen efter dagens aktiviteter...:).

Tvingade mig själv att gå upp strax efter sju i morse för att vrida tillbaka dygnet lite. Gick upp och lyssnade på min ljudbok Hypnotisören av Keppler. Den är ruggigt spännande. Efter frukost bestämde vi att jag fick åka skidor själv eftersom tjejerna var mer sugna på skridskor.

Efter klassisk "Fustrafrukost" styrde jag Saaben mot Ågesta och körde 16 km skidor. Första gången jag körde den distansen och jag kunde förvånas över hur pass smidigt det gick. Höll faktiskt närmare 11 km/tim vilket känns lovande. Har ju tänkt att kunna hålla 10 km/tim på HalvVasan i mars. Övning ger färdighet :)! Inga som helst känningar i knän eller rygg så övning ger inte bara färdighet utan även styrka ;).

Efter skidåkning en lunch i Fustraanda och en timmes vila innan det var dags för skridskoåkning med tjejerna. Per och hans döttrar var också med och vi hade en trevlig dryg timme på isen tillsammans. Det får räcka med fysisk aktivitet för idag och alltså inte riktigt enligt Fustraprogrammet, men inga regler utan undantag ;).

Kosthållning så här långt idag har gått enligt plan.

Dagens träning som sagt 16 km skidor på 1h32min med en maxpuls på 174 och snittpuls på 142 vilket varit den högsta på de här åtta dagarna med Fustra :).

Hoppas så många som möjligt haft chansen att vara ute och njutit en härlig vinterdag som jag :).

God kväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar